Városlista
2025. július 5, szombat - Sarolta, Emese

Hírek

2019. Január 09. 05:00, szerda | Belföld
Forrás: mti - illusztáció: pixabay

Húsz hajót vásárolt a Mahart a nyaralóhajózási programban

Húsz hajót vásárolt a Mahart a nyaralóhajózási programban

A nyaralóhajózási programban húsz hajót vásárolt a Mahart Zrt. nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárásban a francia Nicols cégtől, az első hajót a februári Utazás kiállításon bemutatják

- jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Elmondta: a húsz lakóhajó beszerzésére 1,6 milliárd forint állt rendelkezésre, ezzel szemben a Mahart 1,51 milliárd forintért tudta megvásárolni a hajókat a listaárban szereplő ajánlatnál korszerűbb felszereléssel.

Hozzátette: az első tíz hajó 2019-ben, a következő tíz 2020-ban érkezik Magyarországra.

A hajóbeszerzés mellett a Mahart tendert írt ki a nyaralóhajózáshoz szükséges kikötői infrastruktúra kiépítésére is, így várhatóan próbaüzemben 2019 nyarán már igénybe lehet venni a nyaralóhajókat a Felső-Tisza és a Bodrog környékén. Az éles üzem 2020 nyarán indul, a későbbiekben pedig bővítik az útvonalhálózatot - mondta a kormánybiztos.

Révész Máriusz beszámolt arról is, hogy a hajók megvásárlásával a magyar nyaralóhajózási turizmus bekapcsolódik a hajógyártással, bérbeadással foglalkozó Nicols cég nemzetközi víziturizmus hálózatába.

A kormánybiztos ismertette, hogy kezdetben a Felső-Tisza és a Bodrog környékén építik ki az infrastruktúrát, Kiskörén és Tokajban báziskitötőt létesítenek, és további húsz kikötőt terveznek a Tisza mentén. Hozzátette: a nyaralóhajózási turizmus hatással lesz a térség fejlődésére is.

Sztilkovics Szávó, a Mahart vezérigazgatója beszámolt arról, hogy január 23-áig várják a pályázatokat a kiskörei báziskikötő és 11 kisebb kikötő építésére kiírt tenderre. A hajókra és a kivitelezésre 2019-ben 3 milliárd forintot, 2020-ban 1 milliárd forintot terveznek.

Alain Mousset, a Nicols céget is tulajdonló Nadia-csoport vezérigazgatója kiemelte, hogy a nemzetközi utazásszervező hálózatuk a magyar kínálattal bővül, a magyar nyaralóhajózási turisztikai úti cél iránt jelentős érdeklődésre számítanak.

Baráth Gergely, a nyaralóhajózási program vezetője elmondta, hogy a Felső-Tisza és a Bodrog környéki hajózási útvonal a Natura 2000 környezetvédelmi területeket érinti, ellentétben a Nyugat-Európában kiépített csatorna útvonallal. Közölte: arra számítanak, hogy a hajók beszerzése optimista számítások szerint 7-8 éven belül megtérül.

Hozzátette: a nyaralóhajók vezetéséhez külföldön nincs szükség jogosítványra, Magyarországon az illetékes tárca dolgozik azon, hogy megteremtsék a jogszabályi feltételeket a használatukhoz.

A nyaralóhajózási programot a kormány 2017 decemberében indította, 2020-ig tartó 4,6 milliárd forintos kerettel, amelyből húsz kikötő épül és húsz nyaralóhajót szereznek be.

Fotó: illusztráció

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld

NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest

Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;

2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld

Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok

Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet

2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld

Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását

Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán

2025. Július 04. 09:00, péntek | Belföld

Orbán Viktor: az Európai Bizottság tévúton jár, ha azt gondolja, az emberek nélkül is meg lehet hozni egy egész Európa sorsát meghatá

Az Európai Bizottság tévúton jár, azt gondolja, hogy az emberek nélkül is meg lehet hozni egy egész Európa sorsát meghatározó fontos döntést, de téved, az ukrán uniós tagság nem fog megtörténni