Hírek
2013. Március 13. 19:14, szerda |
				Helyi				
Forrás: mti, saját
				
				Konzervatív, de változik a magyar borízlés
				Feljövőben vannak a fehérborok, de a fogyasztók továbbra is a vörös édes asztali borokat kedvelik...
...ezek pedig nem a minőségi kategória képviselői - mondta az Agrár Marketing Centrum (AMC) vezérigazgató-helyettese egy szerdai soproni szaktanácskozáson.
Simon Péter szerint a hazai bormarketing helyzetét nehezíti, hogy a termelők oldaláról sok esetben hiányzik a forrás és a hajlandóság, a fogyasztóknál pedig a borral kapcsolatos alaptudás.
	
A magyar fogyasztók nagyon szeretik a fesztiválokat, a borágazatnak azonban nem kell olyan problémával küzdenie, mint a pálinkásoknak, hogy a minőségi termékeik hatvan százaléka ilyen rendezvényeken fogy - közölte a szakember. Bormarketingre tavaly, akárcsak 2011-ben, 800 millió forintot fordított az AMC, ennek egyik eleme volt egy három helyszínes rendezvénysorozat, egy 22 epizódos tévésorozat, egy országos támogató kampány, valamint az éttermi borfogyasztást népszerűsítő projekt.
	
Más borvidéken ugyanakkor némileg más tapasztalatok is vannak, melyek részben hasonlók, részben viszont teljesen eltérnek a fentiektől! "-Szerintem teljesen átalakult a magyar borfogyasztás. Főleg a 20-40 év közötti vendégeimnél tapasztaltam a gyümölcsös, száraz borok utáni rajongást, lehet az fehér, rosé, de a vörösboroknál is abszolút leáldózóban vannak a nehéz vastag, főleg az "agyonbariqolt" tételek! Az emberek szeretnek borozni, kóstolgatni és erre gyakorlatilag alkalmatlanok a nehéz, nagytestü borok! Természetesen egy marhasteak vacsorához kötelező az extra prémium, vastag testes vörösbor, de ez nincs minden nap. Ezért is brutálisan visszaesett ezeknek a felsőkategóriás, drága prémium boroknak az eladása! Az alaptudás pedig bőven megvan sőt vannak ezek a 2-3nap alatt elvégezhető 80-100ezer forintos tanfolyamok, amik után a vendégeim profi, a borkészítésről mindent tudó emberek akiknek én örülök, de rettentően! Persze ugyanakkor ami ebben a jó, ugyanaz kevésbé szerncsés is tud lenni, idegesítőek is lehetnek egy bórkóstoló közben, hogy mindent jobban tudnak, de összességében azt kell mondjam, hogy az én megítélésem abszolút pozitív ezekről a borfogyasztókról!" - mondta el lapunknak Haraszti Ferenc, a Haraszti Pince borász-menedzsere Palkonyán, a villányi borvidéken!
	
A 2012-es év egyik sikereként említette Simon Péter, hogy - 50 ezer és 200 ezer forint közötti összegért - felvásároltak több, a magyar borra utaló, jellemzően egyébként nem is használt internetes címet, s az azokra érkező forgalmat a bor.hu domainre irányították, amelyet a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületétől szereztek meg. Elmondta, hogy az idén megismétlik az öt évvel ezelőtt végzett átfogó bormarketing-kutatást.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 03. 15:48, hétfő | Helyi
Bőrápolási rutinok ősszel is
Bőrünk ápolása mindig is kiemelt szerepet jelentett egészségünk megőrzése érdekében, mely az egyre zordabb időjárási viszonyoknak köszönhetően még aktuálisabbá vált. A megfelelő ápolással sokat tehetsz annak védelméért.
2025. November 03. 07:15, hétfő | Helyi
Labdarúgó NB I - Legyőzte a Zalaegerszeget és élre állt a Debrecen
A Debreceni VSC hazai pályán 2-1-es győzelmet aratott a Zalaegerszeg felett a labdarúgó Fizz Liga 12. fordulójának vasárnap esti zárómérkőzésén.
2025. Október 31. 10:13, péntek | Helyi
Újabb szakrendelésekkel bővült a Soproni Gyógyközpont ellátásainak köre
A járóbeteg ellátásainak körének bővüléséről nyújtott tájékoztatót a Soproni Gyógyközpont. Elindult a kézsebészeti szakrendelés a soproni kórházban.
2025. Október 29. 17:06, szerda | Helyi
Hogyan vészeljük át az óraátállítás utáni napokat
Ismét túlestünk egy újabb óraátállításon, így újra a téli időszámítás szerint számoljuk a perceket. Bár ennek több negatív hatása is lehet a szervezetre, szóval íme néhány tipp, hogy átvészeljük ezt az időszakot!
