Városlista
2020. október 31, szombat - Farkas

Hírek

2020. Október 10. 09:03, szombat | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Nem az iskola, hanem a szülői hatás szerepe a döntő a matektanulásban

Nem az iskola, hanem a szülői hatás szerepe a döntő a matektanulásban

Nem az iskola, hanem a szülői hatás játssza a döntő szerepet a gyerek sikeres általános iskolai matematikatanulásában - állapította meg a Sussexi Egyetem friss kutatása.

Az egyetem pszichológusai szerint a kisdiák matematikai sikerének sokkal erősebb előrejelzői a szülők saját tanulmányai és a gyerekkel kialakított kapcsolatuk, mint a gyereknek az iskolához vagy egyes tanárokhoz fűződő érzései.

A tanulmány szerzőit meglepte, hogy az általános iskolások körében nincs szignifikáns kapcsolat az iskola és a tanítóhoz köthető képességek, valamint a matematika elsajátítása között. A pozitív iskolai légkör, a szeretetteljes diák-tanító kapcsolat és a tanár jó tulajdonságai sem növelték a matematika tanulásának sikerét.

Az ALSPAC elnevezésű kutatás mintegy hétezer gyermek megkérdezésén alapult.

Azok az általános iskolás gyerekek, aki szeretik a matematikát, egy évvel előbbre járnak tudásukban azoknál, akik nem szeretik a tantárgyat akkorra, amikor középiskolások lesznek.

A diákok válaszaiból kiderült, hogy a középiskolások jobban teljesítenek matekból, ha úgy érzik, hogy tanáruk minden osztálytársukkal igazságos, ám eredményeikre nincs jelentős hatással az oktató tudása még akkor sem, ha olyan tanár tanította őket, akiket a gyerekek jónak ítéltek meg, olyannak, aki nagyon otthon van a tantárgyában és megpróbálja érdekesen átadni azt, kiemelni annak jelentőségét.

Miközben a tanulmány készítői nem találtak jelentős összefüggést az iskola környezet és a matematikai tudás között az általános iskolai oktatásban, a középiskolában azonban a gyerekek által szerzett tapasztalatoknak nagyobb volt a hatása a tantárgyban elért sikerekre.

"Kutatásunk megmutatta, hogy a szülői hatás az egyik legerősebb tényező a diákok matematikatanulásában, valamint feltárta a pozitív és igazságos oktatási környezet fontosságát, különösen a középiskolában - idézte Danielle Evanst, a tanulmány vezetőszerzőjét az egyetem közleménye.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Október 31. 16:00, szombat | Életmód

Már legalább öt kutyaféle létezett a jégkorszak alkonyán

Már legalább öt kutyaféle létezett több mint 11 ezer évvel ezelőtt, közvetlenül a jégkorszak után - állapította meg egy nemzetközi szakemberekből álló kutatócsoport.

2020. Október 30. 16:01, péntek | Életmód

Robothalak segítségével vizsgálták a halrajokat tudósok

Robothalak segítségével vizsgálták a rajban úszó halak mozgását az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) kutatói a Max Planck Állatviselkedéstani Intézet, a Konstanzi Egyetem és a Pekingi Egyetem tudósaival együttműködve.

2020. Október 25. 15:32, vasárnap | Életmód

Koponyák alapján alkottak látványos 3D-modelleket a kutyák agyáról magyar kutatók

Digitalizált koponyák alapján rekonstruálták az ELTE és a Kaposvári Egyetem kutatói 24 kutyafajta és 4 vadon élő farkasféle agyát - tájékoztatta az ELTE az MTI-t.

2020. Október 25. 07:00, vasárnap | Életmód

Magyar kutatóorvosok áttörést értek el a tartós izomgörcsök kezelésében

A gyógyszerpiac első igazán hatékony izomgörcsoldója lehet az MPH-220 nevű hatóanyag-jelölt - mondta a gyógyszer-fejlesztést végző, Motor Farmakológia Kutatócsoport vezetője szombaton az M1 csatornán.