Hírek
2011. Szeptember 17. 07:21, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Nem drágul a fuvardíj

A Magyar Hírlap azt írja, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emeléséből nem következik egyértelműen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Az állam január elejétől teremtett arra lehetőséget a kereskedelmi gázolajár intézményén keresztül, hogy a nagy fuvarozók egy meghatározott összeget visszaigényeljenek üzemanyag-vásárlásaik után. Ez jelenleg hat forint ötven fillér literenként, ami novembertől 19,5 forint ötven fillérre emelkedik. A 7,5 tonnánál könnyebb járművet üzemben tartókra nem vonatkozik ez a rendelkezés. Leginkább azért nem, mert az Európai Unió szabályai ezt nem teszik lehetővé.
Fuvarozói érdekképviseletek vezetői szerint a jövedéki adóemelésből nem következik egyértelműen az, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna. Azzal együtt sem, hogy a 7,5 tonnánál kisebb járművel közlekedő fuvarozók egy része kénytelen lesz áthárítani vevőire a megemelkedett díjakat. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, nem érinti majd a teljes szállítási láncot az üzemanyagár-emelkedés. Egyrészt a fuvarozók többsége nehéz teherautóval közlekedik: a NiT-Hungary szerint a hazai vállalkozások mintegy húszezer 7,5 tonna alatti és csaknem ötvenezer a feletti járművet üzemeltetnek. Másrészt az élelmiszer-kereskedelem döntő többségét lebonyolító hipermarketek és áruházláncok leginkább 12 tonna feletti teherautókkal fuvaroztatnak. Harmadrészt pedig az áremelkedés általában a fogyasztás csökkenését eredményezi, ennek a fuvarozásra is kedvezőtlen lenne a hatása.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint durván ötszázalékos üzemanyagár-emelkedést jelent a jövedéki adóteher növekedése, viszont arról sem szabad elfeledkezni, hogy az eltelt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak. Ezt pedig nem követte a fuvardíjak ilyen mértékű emelése. Közölte: a kormány helyesen határozott, hogy a jövedékiadó-emeléssel együtt a nagy fuvarozóknak lehetővé tette az adóból visszaigényelhető összeg növelését. Ezzel az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 18. 07:48, péntek | Belföld
Lengyel külügyi szóvivő: a Marcin Romanowskinak nyújtott menedékjog miatt rendelték haza a budapesti nagykövetet
A budapesti lengyel nagykövetet Marcin Romanowski volt lengyel igazságügyi miniszterhelyettesnek Magyarországon nyújtott menedékjog miatt rendelték véglegesen haza
2025. Július 18. 07:46, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: kitiltottak három ukrán vezetőt Magyarországról
A kormány kitiltotta azt a három, a kényszerszorozásokért felelős ukrajnai tisztségviselőt Magyarország területéről, akiknek szankciós listára helyezését előző nap kezdeményezte az Európai Uniónál
2025. Július 18. 07:44, péntek | Belföld
Orbán Viktor hivatalos látogatás keretében fogadta az Egyesült Arab Emírségek elnökét
Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön hivatalában fogadta Mohammed bin Zájed Ál Nahján sejket, az Egyesült Arab Emírségek (EAE) elnökét, aki első alkalommal tett hivatalos látogatást Magyarországon
2025. Július 18. 07:43, péntek | Belföld
Orbán Viktor: addig nem lesz béke, amíg Oroszország és Amerika nem állapodik meg
Addig nem lesz vége a háborúnak Ukrajnában, amig az orosz és az amerikai elnök nem ül le tárgyalni és nem születik egy nagyobb megállapodás, melynek fontos, de nem egyetlen tétele a háború