Városlista
2020. szeptember 29, kedd - Mihály

Hírek

2011. Szeptember 17. 07:21, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Nem drágul a fuvardíj

Nem drágul a fuvardíj

A Magyar Hírlap azt írja, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emeléséből nem következik egyértelműen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Az állam január elejétől teremtett arra lehetőséget a kereskedelmi gázolajár intézményén keresztül, hogy a nagy fuvarozók egy meghatározott összeget visszaigényeljenek üzemanyag-vásárlásaik után. Ez jelenleg hat forint ötven fillér literenként, ami novembertől 19,5 forint ötven fillérre emelkedik. A 7,5 tonnánál könnyebb járművet üzemben tartókra nem vonatkozik ez a rendelkezés. Leginkább azért nem, mert az Európai Unió szabályai ezt nem teszik lehetővé.

Fuvarozói érdekképviseletek vezetői szerint a jövedéki adóemelésből nem következik egyértelműen az, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna. Azzal együtt sem, hogy a 7,5 tonnánál kisebb járművel közlekedő fuvarozók egy része kénytelen lesz áthárítani vevőire a megemelkedett díjakat. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, nem érinti majd a teljes szállítási láncot az üzemanyagár-emelkedés. Egyrészt a fuvarozók többsége nehéz teherautóval közlekedik: a NiT-Hungary szerint a hazai vállalkozások mintegy húszezer 7,5 tonna alatti és csaknem ötvenezer a feletti járművet üzemeltetnek. Másrészt az élelmiszer-kereskedelem döntő többségét lebonyolító hipermarketek és áruházláncok leginkább 12 tonna feletti teherautókkal fuvaroztatnak. Harmadrészt pedig az áremelkedés általában a fogyasztás csökkenését eredményezi, ennek a fuvarozásra is kedvezőtlen lenne a hatása.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint durván ötszázalékos üzemanyagár-emelkedést jelent a jövedéki adóteher növekedése, viszont arról sem szabad elfeledkezni, hogy az eltelt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak. Ezt pedig nem követte a fuvardíjak ilyen mértékű emelése. Közölte: a kormány helyesen határozott, hogy a jövedékiadó-emeléssel együtt a nagy fuvarozóknak lehetővé tette az adóból visszaigényelhető összeg növelését. Ezzel az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 29. 09:01, kedd | Belföld

Az agráriumnak fontos a generációváltás és a szakemberek utánpótlása

Az agráriumnak végtelenül fontos a generációváltás és a szakemberek utánpótlása - mondta az agrárminiszter Borsod-Abaúj-Zemplén megyei körútját követően hétfőn az MTI-nek.

2020. Szeptember 29. 07:01, kedd | Belföld

Repülőtéri alkalmazottak árultak drogot – Lecsapott rájuk a TEK - VIDEÓ

A gyanú szerint négy férfi több száz alkalommal értékesített kábítószert. Két másikat kábítószer birtoklással gyanúsítottak meg a rendőrök.

2020. Szeptember 29. 06:00, kedd | Belföld

A debreceni atommagkutatóban nemzetközi radiokarbon kompetencia és képzési központ alakul

A debreceni Atommagkutató Intézet (Atomki) és az Isotoptech Zrt. konzorciuma a Széchenyi 2020 programban Nemzetközi Radiokarbon AMS Kompetencia és Képzési Központot hoz létre,.

2020. Szeptember 29. 05:00, kedd | Belföld

Idén 102 milliárd forintból 207 útfelújítási projekt valósulhat meg

Az idén 207 útfelújítási projekt valósulhat meg 670 kilométeren, közel 102 milliárd forint értékben