Hírek
2012. Szeptember 27. 17:45, csütörtök |
Helyi
Forrás: Sopron MJV Önkormányzat
Átadták a forgalomnak Sopronban a Kőszegi úti közúti aluljárót
Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében Sopronban.
A Kőszegi úti aluljárót ünnepélyes keretek között csütörtökön adták át a forgalomnak a soproni városvezetés Dr. Fodor Tamás polgármester és Dr. Simon István és Abdai Géza alpolgármesterek jelenlétében.
Az eseményen Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára országos szinten is jelentős projektként jellemezte a GYSEV 49,8 milliárd forintos vasútfejlesztési projektjét, amelyből mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljáró kivitelezése.Völner Pál hangsúlyozva az együttműködés fontosságát, kiemelte: ez a projekt az állam, a GYSEv és Sopron város összefogása nélkül nehezen valósulhatott volna meg. Majd hozzátette: ebből a fejlesztésből is látszik, hogy a vasút nemcsak a vasutasokért és a vonaton közlekedőkért van, hanem a térség fejlődését is szem előtt tartja.
Sopron város nevében Dr. Fodor Tamás köszöntötte a jelenlévőket. A polgármester elmondta: két év telt el az alapkő letétele óta, az aluljáró kiépítésének előkészítése azonban már 2007-ben megkezdődött. A projekt megvalósulása az egész város közlekedésére jó hatással lesz, ugyanis a Kőszegi úton elkészült aluljáró megszünteti a város kettéosztottságát, csökkenti a menetidőt és biztonságosabbá teszi a közúti közlekedést.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. Hozzátette: bízik benne, hogy több ilyen mértékű fejlesztés is lesz még a vasúttársaság életében.
A kivitelező nevében Vermesi Sándor ágazati vezető beszél a munkálatokról. Ahogy mondta: a kivitelezés 500 napos időtartama alatt ügyeltek arra, hogy a vasúti közeledést fent lehessen tartani illetve a közutat is csak a kivitelezési idő 1/3-ban kellett lezárni.
Közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg, beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.
A beszédek után Horváth Imre város plébános megáldotta a Kőszegi úti aluljárót, amelyet ezt követően a nemzeti színű szalag átvágásával hivatalosan is átadták a közlekedőknek.
Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében.
Az Európai Unió által támogatott, az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. A Sopronban most elkészült Kőszegi úti aluljárópélda rá, hogy a vasútfejlesztés nemcsak a vonatozókat érinti, hanem képes magával hozni az érintett települések fejlődését is, mivel a soproniak régi gondját orvosolja, teljesen megújítva a város közúti közlekedését. Korábban ugyanis nem volt ritkaság, hogy a sorompók itt naponta 7-8 óra hosszat zárva tartottak. Ez nemcsak bosszúságot és időveszteséget okozott a közlekedőknek, de a járó motorú járművek jelentős mértékben szennyezték a város levegőjét.
Ennek mostantól vége: a közúti közlekedés a vonatforgalomtól függetlenül akadálytalanul, biztonságosan haladhat minden irányba. Csökken a Frankenburg út–Csengery utca–Győri út irány forgalmi terhelése. Az aluljáró révén megszűnik a város „kettéosztottsága”is, mivel közvetlenebbé válik a kapcsolat a Lővérek és a soproni belváros között.
A tervezők nemcsak a gépkocsiforgalomra gondoltak. A vágányok alatt átvezető nyitott aluljáró részeként kerékpárút is épült, illeszkedve a soproniak olcsó és környezetbarát közlekedés iránti igényeihez: a kerékpáros és gyalogos forgalom a főpályától független, külön műtárgyakon halad át. Az építés végeztével fellélegezhetnek az egyébként nagy türelmet tanúsító soproniak; bár a kivitelező SMK–Sopron 2010 Konzorcium igyekezett a lehető legkevésbé zavarni a város életét a kivitelezés500 napos időtartama alatt, néhány műszaki feladat csak részleges vagy teljes útzárral volt megoldható.
A GYSEV vasútfejlesztési projekt 49,8 milliárd forintos költségkeretéből – amelynek túlnyomó részét, 41,3 milliárd forintot az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszíroz – mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljárókivitelezése. A pénzből közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg,beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 25. 15:52, csütörtök | Helyi
Idén is nagyot dobbant a SopronFest
Májusban közel 100 helyszínen 300 program várja a fesztiválozókat Sopronban. Hazai és külföldi előadók, podcast-beszélgetések, kiállítások, túrák és sok más különböző esemény színesíti a SopronFest kínálatát.
2024. Április 24. 16:42, szerda | Helyi
A baloldal belharcaitól hangos Sopron
Az elmúlt hetekben számos belső konfliktus került nyilvánosságra a soproni baloldali pártok és jelöltek háza tájáról, ennek eredménye, hogy a felek még egymással is képtelenek szót érteni.
2024. Április 20. 17:25, szombat | Helyi
Népszerű a Gondosóra program Sopronban is
Több ezer soproni idős igényelte a gondosórát, amely a nap 24 órájában szolgálja biztonságukat.
2024. Április 17. 13:40, szerda | Helyi
Sopron továbbra is az egyik legbiztonságosabb város
Rendészeti Integrált Központ épült Sopronban és városszerte helyeztek el térfigyelőkamerákat, sebességmérőket és alakítottak ki korszerű gyalogos-átkelőhelyeket az elmúlt években, melyek a soproniak biztonságát szolgálják.