Hírek
2012. Szeptember 27. 17:45, csütörtök |
Helyi
Forrás: Sopron MJV Önkormányzat
Átadták a forgalomnak Sopronban a Kőszegi úti közúti aluljárót

Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében Sopronban.
A Kőszegi úti aluljárót ünnepélyes keretek között csütörtökön adták át a forgalomnak a soproni városvezetés Dr. Fodor Tamás polgármester és Dr. Simon István és Abdai Géza alpolgármesterek jelenlétében.
Az eseményen Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára országos szinten is jelentős projektként jellemezte a GYSEV 49,8 milliárd forintos vasútfejlesztési projektjét, amelyből mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljáró kivitelezése.Völner Pál hangsúlyozva az együttműködés fontosságát, kiemelte: ez a projekt az állam, a GYSEv és Sopron város összefogása nélkül nehezen valósulhatott volna meg. Majd hozzátette: ebből a fejlesztésből is látszik, hogy a vasút nemcsak a vasutasokért és a vonaton közlekedőkért van, hanem a térség fejlődését is szem előtt tartja.
Sopron város nevében Dr. Fodor Tamás köszöntötte a jelenlévőket. A polgármester elmondta: két év telt el az alapkő letétele óta, az aluljáró kiépítésének előkészítése azonban már 2007-ben megkezdődött. A projekt megvalósulása az egész város közlekedésére jó hatással lesz, ugyanis a Kőszegi úton elkészült aluljáró megszünteti a város kettéosztottságát, csökkenti a menetidőt és biztonságosabbá teszi a közúti közlekedést.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. Hozzátette: bízik benne, hogy több ilyen mértékű fejlesztés is lesz még a vasúttársaság életében.
A kivitelező nevében Vermesi Sándor ágazati vezető beszél a munkálatokról. Ahogy mondta: a kivitelezés 500 napos időtartama alatt ügyeltek arra, hogy a vasúti közeledést fent lehessen tartani illetve a közutat is csak a kivitelezési idő 1/3-ban kellett lezárni.
Közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg, beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.
A beszédek után Horváth Imre város plébános megáldotta a Kőszegi úti aluljárót, amelyet ezt követően a nemzeti színű szalag átvágásával hivatalosan is átadták a közlekedőknek.
Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében.
Az Európai Unió által támogatott, az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. A Sopronban most elkészült Kőszegi úti aluljárópélda rá, hogy a vasútfejlesztés nemcsak a vonatozókat érinti, hanem képes magával hozni az érintett települések fejlődését is, mivel a soproniak régi gondját orvosolja, teljesen megújítva a város közúti közlekedését. Korábban ugyanis nem volt ritkaság, hogy a sorompók itt naponta 7-8 óra hosszat zárva tartottak. Ez nemcsak bosszúságot és időveszteséget okozott a közlekedőknek, de a járó motorú járművek jelentős mértékben szennyezték a város levegőjét.
Ennek mostantól vége: a közúti közlekedés a vonatforgalomtól függetlenül akadálytalanul, biztonságosan haladhat minden irányba. Csökken a Frankenburg út–Csengery utca–Győri út irány forgalmi terhelése. Az aluljáró révén megszűnik a város „kettéosztottsága”is, mivel közvetlenebbé válik a kapcsolat a Lővérek és a soproni belváros között.
A tervezők nemcsak a gépkocsiforgalomra gondoltak. A vágányok alatt átvezető nyitott aluljáró részeként kerékpárút is épült, illeszkedve a soproniak olcsó és környezetbarát közlekedés iránti igényeihez: a kerékpáros és gyalogos forgalom a főpályától független, külön műtárgyakon halad át. Az építés végeztével fellélegezhetnek az egyébként nagy türelmet tanúsító soproniak; bár a kivitelező SMK–Sopron 2010 Konzorcium igyekezett a lehető legkevésbé zavarni a város életét a kivitelezés500 napos időtartama alatt, néhány műszaki feladat csak részleges vagy teljes útzárral volt megoldható.
A GYSEV vasútfejlesztési projekt 49,8 milliárd forintos költségkeretéből – amelynek túlnyomó részét, 41,3 milliárd forintot az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszíroz – mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljárókivitelezése. A pénzből közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg,beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 03. 18:30, vasárnap | Helyi
Újabb otthontámogatási forma a közszféra dolgozóinak
Az új Otthon Start Program után most újabb támogatási formát jelentett be Magyarország Kormánya az otthonteremtés megsegítésére a közszférában tevékenykedők számára.
2025. Augusztus 02. 15:00, szombat | Helyi
Fontos a megfelelő táplálkozás nyáron is
Igen, igen, fontos, hogy bekenjük magunkat naptejjel, viseljünk kalapot és igyunk sok folyadékot, na de mi lesz a helyes táplálkozással? A Soproni Gyógyközpont készített egy rövid összefoglalót, hogy mit együnk és mit ne együnk a nyáron.
2025. Július 31. 15:40, csütörtök | Helyi
Nemsokára itt a parlagfűszezon
„Augusztus első hetében országos szinten is elindulhat a parlagfű pollenszezon.” – figyelmeztetett a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ.
2025. Július 29. 15:45, kedd | Helyi
Ingyenes tanszercsomag a soproni iskolakezdőknek
Idén is ingyenes tanszercsomagot biztosít Sopron városa az első és második osztályosok számára, ezzel is megkönnyítve a soproni családoknak a tanévkezdést.